Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Christer Rönnholm - 10 juni 2018 20:10

Sedan den 11 juli 2017 har jag letat efter stigen av de olika bruksledernas etapper. Jag har tittat på kartor och sökt via nätet. Vid turistbyrån öppnade man munnen och tipsade om anslagstavlorna vid Rocklunda!!!! Det man hittade var en dålig karta och oranga märken på stolpar och trädstammar. Så så så dåligt av en stad...

Idag tog jag cykeln och kameran med mig mig. Det vore väl den om man själv skulle leta upp och fota stigarna. Det blev några kort genom skogen vid Rocklunda och började bra. Efter ca 5-6 kilometer med cykeln och flera kort tog gjädjen slut. I höjd med Skerike golfklubb tog markeringarna helt slut. Jag själv likaså. Tack o lov hade cykeln fortfarande luft i däcken. Cykelturen vände hemåt.

Det fick blir vitaminfika hemma med smoothie med citroner, meloner och gurkmeja. Jag kör vidare på resan mot TARMFLORAN. Bilder kommer och nya texter på bruksleden och tips på recept av tarmfloratänk.

Hälsningar från

Cribbe